Впровадження інклюзивної освіти в закладі дошкільної освіти грунтується на нормативно-правовій базі:
- Конвенція про права дитини;
- Конвенція про права осіб з інвалідністю;
- Закон України «Про освіту»;
- Закон України «Про дошкільну освіту»;
- Концепція розвитку інклюзивної освіти(Наказ Міністерства освіти і науки України №912 від 01.10.2010);
- Про створення робочої групи з питань дошкільної освіти дітей з особливими потребами в Україні Наказ МОН(№ 512 від 15.05.13 року);
- Указ Президента України Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року(від 25 червня 2013 року №344/2013);
- Наказ МОН Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах(№ 104/ 52 від 06.02.2015р.);
- Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Освіту» щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг»( Відомості Верховної ради, 2017, № 30, ст.322)
- Постанова Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 року № 88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами»
- Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації діяльності інклюзивних груп в закладах дошкільної освіти(Листа МОН від 13.11.2018р. № 1/9 - 691)
- Наказ МОН України від 23.04.2018 № 414 (зізмінами), зареєстрованого в МіністерствіюстиціїУкраїни 11.05.2018 за № 582/32034.«Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти»
- Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитину з особливими освітніми потребами з закладі загальної середньої та дошкільної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти у науки України від 08.06.2018р. № 609.
- Порядок організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 10.04.2019р. № 530
- Організація інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н.р.(Лист МОН України від 26.06.2019 № 1/9-409)
- «Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти»(Лист МОН України від 25.06.2020 № 1/9-348)
- Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами(Лист Міністерства освіти і науки України від 30.08.2021 р. № 1/9-436)
- Постанова Кабінету Міністрів України від 21 липня 2021 року № 765 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року № 305 «Про затвердження Положення про заклад дошкільної освіти»
- Постанова Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року № 1289 «Про затвердження Порядку забезпечення допоміжними засобами для навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти»
- Наказ МОН України від 17 листопада 2021 року № 1236 «Про затвердження Умов допуску асистента учня (дитини) до освітнього процесу для виконання його функцій та вимог до нього»
- Наказ МОН України від 20 квітня 2015 року № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності»
- Наказ МОН України від 12 січня 2021 року № 33 «Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) нова редакція» та «Методичні рекомендації до оновленого Базового компонента дошкільної освіти»
- Наказ Міністерства соціальної політики України від 18 лютого 2021 року № 92 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо впровадження практики надання послуги раннього втручання для забезпечення розвитку дитини, збереження її здоров’я та життя»
- Лист МОН України від 19 серпня 2022 року № 1/9540-22 «Щодо асистента учня (дитини) в закладах освіти»
- Лист МОН України від 09 вересня 2022 року № 4/2373-22 «Про методичні рекомендації «Використання методів альтернативної та додаткової комунікації у закладах освіти»
- Лист МОН України від 03 серпня 2023 року № 1/11472-23 «Про методичні рекомендації «Безпечне освітнє середовище: надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки до реагування на надзвичайні ситуації»
- Лист МОН України від 15 серпня 2023 року № 1/12132-23 «Щодо надання роз’яснень про комплектування спеціальних груп у закладах дошкільної освіти»
- Лист МОН України від 21 серпня 2023 року № 1/12490-23 «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2023/2024 навчальному році»
- Програми розвитку дітей